Jump to content

Recommended Posts

Tengo problema para activar mi WF 5710

al momento de hacer la activacion usando mi codigo que compre Order 215137 cuando se esta activando me sale el siguiente error link a la imagen del error

luego me dice que apague la impresora, cuando enciendo la impresora y sigo las indicaciones me sale en la pantalla de la impresora el error que no reconoce los cartuchos instalados

y ya no puedo continuar  link al error pantalla impresora

Agradeceria me ayuden a resolver este problema, ya es la segunda vez que compro la activacion, la 1ra vez la instale y funciona en otra impresora muy bien, pero en esta impresora me esta dando problemas.

Les vuelvo a enviar mi Order 215137 la compre el 28/08/2021.

Gracias

 

WhatsApp Image 2021-09-02 at 6.36.06 PM.jpeg

activation tools error.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solution:

Step 1
Download and extract Zip archive with WF-C5710 Firmware:


https://inkchip.net/download/INKCHIP.net_Firmware_99_WF5710_v1.rar

Step 2
Delete all USB printers installed on your PC except that You want to make chipless. Reboot PC, restart printer.

Step 3
Connect printer to PC (with Windows OS) by proper USB cable.
Disable all Epson processes and services. 

Step 4
Upload Firmware to printer in the NORMAL MODE (do NOT use service mode yet just start the printer with the power button). 

Step 5
When Firmware Update process is complete - printer will restart - usually it will take only a few minutes but can continue for 10-20 minutes in some rare cases. 
If process hangs - replug power cable and start printer manually.

Step 6
Now check current firmware version.
If NO - restart the printer and try once more time.

Step 7
Extract all files from License.zip archive to local folder on Your PC. Run activation.exe utility and click on Activate Online button and input Your Activation Key.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/19/2021 at 5:17 PM, Tonez said:

inkchip are gone contact your bank for refunds

compré el código hoy, y al querer activarlo nada ocurrió, la impresora sigue dando error, no puedo volver a introducir el código porque dice que ya fué utilizado. Necesito me ayuden a resetear la impresora. Gracias

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/25/2023 at 7:53 PM, Ariadna said:

compré el código hoy, y al querer activarlo nada ocurrió, la impresora sigue dando error, no puedo volver a introducir el código porque dice que ya fué utilizado. Necesito me ayuden a resetear la impresora. Gracias

Escríbanos con este problema al correo electrónico support@inkchip.net. Tenga en cuenta su número de pedido y modelo de impresora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...